Influencer Marketing

Skuteczny Influencer Marketing - Kim jest influencer?

W mojej opinii jest to każda osoba, która ma swoją publikę i jest w stanie na nią oddziaływać. Czy to oznacza, że przeciętna osoba posiadająca konto na Instagramie z 1000 fanami może być influencerem? Oczywiście, że tak!

Załóżmy, że jest to osoba bardzo aktywna, która jest kojarzona przez wszystkich jako fan biegania, czy innej aktywności fizycznej. Po prostej analizie jesteśmy w stanie stwierdzić, czy fani tej osoby także są zainteresowani tą tematyką. Co to oznacza? Współpraca z tym influencerem w zakresie promowania nowych butów do biegania czy suplementów diety może okazać się bardzo skuteczna!

Teraz wystarczy znaleźć 20 takich osób... Wyszukać, napisać, nawiązać współpracę, rozliczyć i sprawdzić efektywność. Skomplikowane? Tym nie musisz się martwić, ponieważ w tym miejscu zaczyna się moja rola. Mam doświadczenie w nawiązywaniu relacji, tworzeniu kampanii oraz rozliczaniu influencerów. Pytanie: po co mi 20 małych influencerów, którzy posiadają 1000 fanów jak mogę znaleźć 1, który posiada 500 000? Prosta odpowiedź od Markerly (wielka platforma dla influencerów):

„Ze względu na wysokie zaangażowanie w życie swojej społeczności, mikroinfluencerzy mają nawet do 22 razy większą stopę konwersji* niż standardowi influencerzy” (dodaj w w formie fajnego cytatu)

*konwersja = zrealizowanie celu np. sprzedaży produktu

Czy muszę Cię dalej przekonywać? Skontaktuj się ze mną, spotkamy się na kawie i porozmawiamy o twojej pierwszej kampanii influencer marketingowej.